КОММЕНТАРИИ

  • Гогольский Вакула: К ним относятся все таблетки для «мужской силы» на основе силденафила или тадалафила. Как правило,...
  • Дмитрий.: ЭССтонский(окраинный сельский диалект финского. Как «украинская мова» по отношению к Русскому...
  • Сазан: «Bоrylv Август 20th, 2014 13:13 : жаль каклов. дебилы всегда к власти у них рвались.» Ох как тяжко...
Загружается, подождите...

//

Ігор Мізрах: «Про День весняного рівнодення. Різниця Юліанського від Григоріанського календаря»

8.03.2018 11:48:09

Доброго дня, шановні мої читачі, я сьогодні обрав тему яка дійсно є спірною в наукових колах, і насамперед цікавим є той факт, що саме на 20 березня 2018 року припав день весняного рівнодення.
Розпочнемо, з того, що прихід весни наші предки вважали великим святом, з нетерпінням очікували її приходу (як і ми зараз, і це є однозначно!), урочисто відзначали його в різних частинах Європи та Азії. Цікавим є той факт, що язичницькі святкування приходу весни були сповнені сакральним змістом перемоги світла над темрявою, пробудження всього живого і початку нового життя. Стародавні єгиптяни навіть звели Великого Сфінкса так, щоб він вказував прямо на сонце, що сходить під час весняного рівнодення. Згідно, їхнім віруванням саме Великий Сфінкс керував сходом сонця, і зародженням нового життя.
У всі часи було безліч спроб упорядкувати літочислення. За основу бралися різні методи вимірювання часу, календарі брали за точку відліку різні події, як релігійні, так і політичні, наповнені різним змістом.
Для прикладу, є місячні календарі, які ґрунтуються на періодичності руху Місяця, сонячні, за основу яких взято оборот Землі навколо Сонця, а також змішані.
У нас виникає питання, у чому ж відмінність Юліанського календаря від Григоріанського календаря?
Насамперед, Юліанський календар був введений ще в часи правління Юлія Цезаря, в 45 році до нашої ери, і був названий на його честь. Цей сонячний календар, орієнтований на час послідовного проходження точки рівнодення Сонцем, розроблений придворними астрономами самого імператора.
З іншого боку, причиною появи Григоріанського календаря стали розбіжності у святкуванні Великодня: за Юліанським календарем це світле свято випадало на різні дні тижня, в той час як християни вважали, що Пасха повинна святкуватися тільки у неділю, і це її однозначний день. За розпорядженням глави католицької церкви папи Григорія XIII був підготовлений і введений в експлуатацію 24 лютого 1582 Григоріанський сонячний календар, який скоріше є реформованим Юліанським календарем. На сьогоднішній день, є релігійні розбіжності, тоді як Григоріанський календар був прийнятий, щоб упорядкувати святкування Великодня, його введення порушило послідовність самих Євангельських подій. Так, Православна Церква досі вираховує всі перехідні свята за Юліанським календарем, а не перехідні – за «новим стилем».
Стосовно високосних років, можна сказати наступне, як один, так і другий календар, складаються з 365 днів у звичайний рік і 366 днів у високосний, включають в себе 12 місяців, 7 з яких містять 31 день, 4 місяці – 30 днів, та лютий 28, чи 29, залежно від року. Різниця тільки в періодичності високосних років.
Згідно Юліанського календаря, високосний рік повторюється через кожні три роки на четвертий. Але виходить, що календарний рік на 11 хвилин довше астрономічного року. Тобто, згідно математичних розрахунків за кожні 128 років, утворюється один зайвий день. Григоріанський календар, також визнає кожен четвертий рік високосним за винятком років кратних 100 в тих випадках, коли вони не можуть поділитися на 400. Таким чином, зайві дні утворюються тільки за 3200 років.
Початок року, в Юліанському календарі визначався спочатку 1 вересня, а потім був перенесений на 1 березня, як говорили осіннім або весняним новолітям. В будь-якому разі, рік розпочинався новим сезоном. Згідно Григоріанському календарю рік повинен розпочинатися 1 грудня, а це було посеред сезону.
Сама різниця між цими календарями полягає у наступному:
Юліанський календар більш простіший для літочислення, але випереджає трохи за часом астрономічний рік.
Григоріанський календар виник після реформи Юліанського календаря, взявши його за основу.
Православна церква вважає, що Григоріанський календар порушує послідовність біблійних подій.
Автор: Ігор Мізрах

Оставить комментарий